Najbolje vježbe za ravan trbuh

Vježbe za trbuh jedini su način da dođemo do onog o čemu mnogi sanjamo – čvrstog i ravnog trbuha. Donosimo vam nekoliko vježbi koje svatko od vas može raditi kod kuće. Naravno, uz pravilnu prehranu bez koje je svako vježbanje uzaludno.

Plank spada u vježbe za trbuh koje nisu teške za izvesti, a uz malo svakodnevnog truda i volje, ubrzo ćete na sebi početi vidjeti i osjetiti promjene. Riječ je o izdržaju na rukama i nožnim prstima (točnije, podlakticama), pri čemu tijelo mora biti ravno i stabilno. Njime se, osim trbuha, jačaju svi mišići jezgre, nogu, ruku… Radi se u ‘ravnoj’ verziji, kao i u bočnoj. Lakša verzija ove vježbe je oslanjanje na dlanove, umjesto na podlaktice.

Rich Sturla, britanski osobni trener, kune se da među najbolje vježbe za trbuh spada ‘isisavanje trbuha’. U njoj se disanjem aktiviraju i jačaju najdublji mišići abdomena jednostavnim kontrakcijama. Vježba se oslanja na uvlačenje trbuha, kao da pupak želite što više približiti kralježnici.

Među izuzetno uspješne vježbe za trbuh spadaju ‘škarice’. Osnovna ideja je da legnete na pod, s rukama uz tijelo, i podignete noge. Noge biste trebalo naizmjenično, polako, spuštati pa dizati. Ako osjetite da vam je trbuh napet, na dobrom ste putu.

Jedna od vježbi najzanimljivijeg imena je ‘planinar’ (eng. mountain climber). Izvodi se tako da stanete u početni položaj za sklek, a zatim koljena privlačite prema prsima, kao da se penjete po planini. Mišići moraju biti stisnuti, osobito trbušni, a vježba se izvodi što brže, uz pravilno disanje.

V-izdržaj (eng. V-Sits) spada u vježbe za trbuh koje naizgled nisu osobito teške, ali će aktivirati i posljednji mišić vašeg trupa. Izvodi se tako da sjednete pa istovremeno u zrak ispred sebe ispružite ruke i noge, a torzo spustite blizu poda tako da ga dodirnete lopaticama. Položaj zadržite nekoliko sekundi i vratite se u početni.